2 juli 2010

The colour yellow

När jag tittar mig omkring i trädgården ser jag rosa, rosa och en del blått och vitt. Men mest rosa och nästan inget gult. Vid den här tiden förra året hade jag några gula och aprikosfärgade rosor, men vintern gick hårt åt rosorna och de har inte hämtat sig helt ännu. Men en gul ros har jag, som jag har gett namnet 'Patrik' efter en av sönerna, och den har just börjat blomma. Den är precis så ljust gul som jag tycker allra bäst om - nästan vit. Blomknoppens rosa strimmor viskar att pappan är den rosa rosen 'Astrid Lindgren'. ..

When I look around in my garden I see pink, pink and some blue and white. But mostly pink and almost no yellow. This time last year I had some yellow and apricot coloured roses, but this winter was hard on the roses and they haven't really recovered yet. But I do have one yellow rose, which I've named 'Patrik' for one of my sons. It's got the very pale yellow shade that I adore - almost white. The pink stripes on the rosebud whisper that the father is the pink rose 'Astrid Lindgren'.







5 kommentarer :

Rose Garden Malevik sa...

OJ VILKA FINA ROSOR DU HAR NU :)
Härligt
Håkan

Alen Trädgård sa...

Åh vilka fina rosor och VILKA FINA FOTON! Ha det gott/Monne

Margot sa...

Underbart vackra rosor och härliga bilder!
Ha det gott!!
/Margot

Anonym sa...

Jättefina rosor! Min ros har fullt med knoppar nu, går och väntar på att de ska slå ut...

Trevlig helg,
kram!

Inger sa...

Lagom mycket gult i den rosen:)
Trevlig helg!