19 augusti 2010

Critters

Tittar man noga på blommorna i trädgården, så hittar man insekter som man aldrig sett förut. Åtminstone så gör jag det. Jag undrar hur många olika sorts insekter det kan vara som besöker vår trädgård under en sommar? Och vad är det för små krabater som huserar i dagliljorna?

If you look closer at the flowers in the garden, you'll find insects you've never seen before. At least I do. I wonder how many different insects might visit our garden during one summer? And what kind of critters are residing inside the daylilies?





13 kommentarer :

Rose Garden Malevik sa...

V
A
C
K
E
R

Håkan :)

NinaH sa...

Helt ljuvliga närbilder!
Ja, så många insekter man sett i år som man aldrig sett förr- och lockas lära mer om...... (Inte minst för att få klarhet i ev skade-potential!;-)...

Lotta 8`) sa...

Läckra bilder och roligt att du fångat en sån lite på bild :)
Sniglar rör sig inte så fort, så de lyckas jag fånga :)
Vacker lilja förrsten.
Ha det, kram :)

Karin sa...

Vilken vacker färg liljan har. En blomfluga är det ju på en bild ialla fall.
Karin

Annelie sa...

Ja, blomfluga skulle jag nog gissa på också.
Ofta ser jag inte kryp förrän jag förstorat upp bilder på datan som jag tagit på mina blommor.

Inger sa...

Gillar nog dagliljan bättre än krabaten:)

Eva Linnea sa...

Vilka fantastiska bilder! Jag blir sugen på att köpa ny kamera.
Kram från Stockholm

Unknown sa...

Otroligt, vilka vackra bilder!
Häftiga närbilder och grymt vacker daglilja.
Ha det gott,
Charlotta

lotusleaf sa...

Beautiful!

Lenas trädgård sa...

WOOOH!!!! Så magiskt o så nära...
Tur det inte var en spindel....Avskyr dem!
Lena

Hannele på Hisingen sa...

läckert, hoppas den är nyttig.

Merja sa...

Tycker mig också har upptäkt nya sorters kryp...eller ha jag aldrig tittat så noga:)
Fin lilja!

Margot sa...

Jättevacker daglilja, vackrare än krypet! Finns otroligt mycket småkryp av alla möjliga sorter i år!
Ha en trevlig helg!