4 augusti 2011

Sunny, sunny, sunny

 Det där med färgen gult... Har aldrig tillhört mina favoritfärger, men jag tror jag börjar ändra mig. Den här spindeldagliljan, som blommar så otroligt mycket, har blivit något av en favorit. Citrongul i färgen och läcker i formen...den lyser upp på marken...ikapp med solen där uppe...

The colour yellow... It's never been one of my favourites, but I'm starting to change my mind. This spider daylily, which is a prolific bloomer, has become one of my favourites. It's lemony yellow and has a delicious share..it lightens up the ground...as the sun does up there...

Hemerocallis 'Guy of Gisbourne'

'Clorinda' är också söt. Aprikosgul med gröngult öga och bulligt rund i formen.  Så här på sensommaren är jag glad att jag har mina dagliljor.

'Clorinda' is pretty as well. Apricot yellow with a yellow throat and a globular shape.  I'm so happy I've got my daylilies during August.
Hemerocallis 'Clorinda'

/Katarina

13 kommentarer :

Anonym sa...

Very beautiful colours and I love Day lilies too.
LG Gisela
guildwoodgardens.blogspot.com

Alen Trädgård sa...

Ja man kan inte annat än älska dessa skönheter som blommar vid den här tiden:)) Den gula spindeln var läcker:) Ha det gott/Monne

LindaLunda sa...

Nej hörrödu... jag blir tokig på alla dina vackra dagliljor!!!!
Jag vill ju ha allihop!
Grrr!

Hannele på Hisingen sa...

Otroligt fina dagar vi haft.

Anjas Hill sa...

Välkommen till gulklubben;)))! Gôrläcker är den!/Anja

sweetbay sa...

Gorgeous daylilies. Two more added to the want list! :)

Suss o Kai sa...

Liljor kan ju verkligen göra alla färger vackra :) Kram Suss

Carol sa...

Hej Katarina, Beautiful blooms and photos! I love yellow in the garden . . . your spider lilly is gorgeous in form and hue. I hope you are enjoying the summer. Kram Carol

Boäng sa...

Hej, du har så många annorlunda dagliljor. Har du importerat själv?
Tack för fina bilder :)

Landbohaven sa...

Hvor har du smukke blomster.

Southern Lady sa...

Just took some time to get caught up on your blog. Love the pictures! My daylilies are spent already...it has been very hot this summer. Carla

Lisa sa...

Den gula var jättesnygg Katarina ! Jag gillar gult mer och mer, hade också svårt för det förut. Särskilt ihop med vitt tycker jag det är fint.
Ha det gott
Lisa/Lisas trädgård

Lena/isklockan sa...

Vilka snyggingar. Jag bara vill ha ...Kram