27 augusti 2012

Artrikedom

Tänk att jag har lyckats fånga en insekt på bild som jag inte visste fanns: en Skorpionslända! Visst ser den knepig ut...

Vad är det här för en liten gynnare som landade på fjärilsbusken?
Genom kameralinsen ser man kryp som man aldrig sett förut...

Flugan är fången 

Citronfjärilarna gillar fjärilsbusken

Myrornas aktivitet i myrstacken är stor. De är verkligen flitiga.

Den här lilla krabaten såg ut som en liten smutsfläck, med blotta ögat...


Tack vare kameran ser jag saker jag inte skulle lagt märke till annars. Som när jag skulle fotografera den gula dagliljan här ovanför, till exempel. När jag tittade genom linsen såg jag insekten - vad den nu heter..?

Det är en fascinerande värld! Mycket spännande att försöka komma riktigt nära... Det är en form av mindfulness som är beroendeframkallande.



1 kommentar :

NatureFootstep sa...

vad i hela friden har du hittat för något. Den där första ser ju helt mysko ut. :) Snyggt foto.