3 april 2013

Snödropparnas tid är nu!

De poppar upp lite varstans - trots att tjälen sitter djupt i marken - snödropparna! Nu har jag dem på så många ställen i trädgården att jag till och med kan plocka och ta in till en liten bukett. Men allra finast är de ute i morgonsolen.

They show their blooms, despite the fact that there's still frost in the ground - the Snowdrops! They have multiplied so I can even afford to pick some to bring inside.  But they are at their prettiest basking in the morning sun.






/Katarina

4 kommentarer :

Mia sa...

Ja visst är det så!
När snön försvinner sakta men säkert så kan man glädjas åt dessa små droppar som lyser upp lite varstans!
mvh mia

Unknown sa...

Såååå fina de är! Man får inte nog av de små dropparna :) du har fångat dem i ett sånt fint ljus, själv tyckte jag mina snödropps-bilder blev för mörka så nästa gång får jag se till att vara ute i morgonsolen. Ha en fin fortsatt fin vecka!

Anjas Hill sa...

Skall vi tillägga att det är det hos dig....;)? Hos mig ligger snödropparna under smutsig snömos än så länge...;((! /Anja

Donna sa...

Mine keep getting buried by snow poor things.