9 augusti 2013

Blomflugor i närbild

Att det fanns så många olika sorters blomflugor, visste jag inte... 78 arter här i Norden! Att blomflugorna har två vingar, medan getingrna har fyra, visste jag inte heller... Och inte visste jag riktigt hur de såg ut, förrän jag började fota med mitt makroobjektiv. Fascinerande små varelser!

I didn't know there were so many different species of flower flies... 78 different species here in Scandinavia! Neither did I know that they have two wings, while wasps have four... And I didn't really know what they looked like, until I got my macro lens. - Fascinating little creatures!

 






Katarina

4 kommentarer :

Bernideen sa...

Terrific photos!

Cosmos sa...

Härlig posting och underbara bilder!!

livetpålandet sa...

Älskar blomflugor! Nyfikna små typer är de!/Annica

Donna sa...

You have brought them up close and personal