15 februari 2013

Månadsbild - Februari

För en månad sedan låg min lilla skogstjärn täckt av en tunn is. Idag kan man inte ens ana att där är en tjärn - vintern håller oss i sitt grepp och marken är täckt av snö. Bilden är tagen vid tiotiden och solen har precis orkat upp på himlen - den står väldigt lågt.

One month ago, the small marsh in the woods was covered in thin ice. Today you can't see there even is a marsh - winter is here and there's snow on the ground. This picture was taken around 10 am, and the Sun has just woken up.





Vill du också vara med så länkar du hit från din blogg och klickar på 'Add your link' här nedanför och skriver in din länk. - Trevlig helg!

If you would also like to join in, simply link to here from your blog and click 'Add your link'  below to add your link. - Have a nice weekend!




6 kommentarer :

Alen Trädgård sa...

Ja ännu är det vinter, men start så ....................
Vacker bild! Ha det gott/Monne

Sanna sa...

Din bild blev väldigt bra ändå med den smygande solen mellan träden :)

carinaon sa...

En riktig vinter har vi haft i år. Hoppas verkligen att våren har kommit om en månad!
Ha en skön helg,
Carina

Villa Ryttarängen sa...

Vad spännande att få se hur året kommer att se ut på bild...Kraaam Pia

Anjas Hill sa...

Hej Katarina!
Så roligt att jag hittade hit igen och att du har tagit initiativ till Månadens bild! Min bild tänker jag ta idag och publicera lite senare - man få ju välja fotoobjektet med omsorg!
Din bild är verkligen talande för årstiden - ungefär så ser det ut hos mig med!
Hoppas att allt är väl med dig!

Kram, Anja

Unknown sa...

Så du har haft lite sol där i alla fall, skönt :) Här har det varit alldeles grått. Så det blev ingen rolig bild alls denna månad, men vi håller tummarna för att det blir en finare månadsbild i mars! Jag kopierade din "månadsbild 2013" - banner och lade in i mitt inlägg, hoppas att det är okej? Ha det gott!